Direktlänk till inlägg 9 mars 2019

Hur jag mötte Ljuset

Av persecutionforchrist - Lördag 9 mars 15:43

Hallå allihopa! Glad att ni är här och läser detta. Idag tänkte jag dela med mig hur jag mötte Jesus eller egentligen hur Jesus fann mig hur Jesus kallade på mig och hur Fadern drog mig till Hans Son Jesus. Jag fann inte Jesus, Jesus fann mig.

Jag har sedan jag varit lite trott på Jesus och trodde att Gud var en och Jesus en annan men så är det inte. Vems fel är det att vissa människor tror så även fast dom säger jag är "kristen". Svenska kyrkan, snare satans kyrka. Om någon av er läser detta och säger jag är "kristen" jag går i svenska kyrkan. Jag ska säga dig sanningen nu fejk "kristen" du är en orm du är inte kristen. En kristen gör ingen synd och svenska kyrkan är satans kyrka värre än katoliker...
När jag var liten kommer ihåg att jag bad till Gud när jag var ute och varje natt tror jag och jag bad alltid såhär "Kära gode Gud..." för hade hört att om det är något jag kan alltid med till Gud. Så jag bad och tittade upp i himlen och tänkte wow tänk att det finns en Gud som ser allt och alla. Och jag kände Guds närvaro så stark som om Han som om Han bara tittade på mig och kände också Hans närvaro nät jag hade Hans frid tror jag. Men jag växte upp och börjar tro på andra sataniska saker...Och blev syndare. Men kommer ihåg att jag någonstans i sluten av början av 2015 började tro på Gud igen. Bärde kors och sa att jag var troende. Men såklart var jag inte kristen utan en syndare. Att bära kors eller gå i kyrkan gör dig inte till kristen, dopet gör dig inte kristen det är beroende på ditt hjärta om du lever heligt eller inte. I början av 2016 mars när jag hade uppehåll från droger ville jag gå till kyrkan var jag kände mig skamlig, smutsig, skämdes och kände mig dum. Ville ha förlåtelse så jag gick till hycklarnas, satans kyrkan, svenska kyrkan och var med på deras såkallde "gudstjänst" vart i Bibeln står det gudstjänst? Detta är förmodligen något katoliker eller ortodoxor hittade på och svenska kyrkan tar allt ifrån dom. Men efter jag kom ut rökte jag en cigaretter som är synd mot Gud. Hade skam över att jag tog droger och annat som jag inte tar upp här. Inte för cigaretter eller för alkohol...Och det är synd i Guds Ögon och i mina ögon. Och hela 2016 var jag en skamlig syndare det var då jag var som värst. I slutet av 2016 mitten av december får jag åka till behandling och jag var där från decmeber till juni 2017, men dom skrev ut mig i augusti. Så början av 2017 i februari kände jag mig återigen skamlig, smutsig, äcklig, syndig och ville ha förlåtelse och tänkte vad har jag gjort mot Gud. Så jag frågade om jag kunde gå i kyrkan där eller så frågade jag om det fanns en kyrka där. Hade sätt att det fanns en kyrka i närheten när jag kom dit. Så jag åkte till en kyrka inte den jag hade sätt påvägen utan en annan så jag gick där. Träffade en tjej på det hemmet jag bodde på som också troode att Jesus var Gud fast hon var fejk kristen som jag troode visade mig den sanne Jesus men nej. Så jag var fejk kristen hela året 2017 och nästan halva 2018. Hur jag lärde känna den Sanna Jesus var genom att Den Helige Anden visade mig videos på Hans heliga när Helige Anden predikade genom dom. I början tänkte jag att det dom gjorde var fel för jag tyckte dom predikade hårt. Varför tyckte jag det? För jag var ond, satans barn. Men sedan hände det nåt med mig så efter ett tag när jag fortfarande var syndare tänkte jag WOW, DOM ÄR FRÅN GUD. Blev kristen i september 2018 men jag har haft det svårt med min tro efter det särskild i december. Och i janarari gjorde jag en synd men i slutet av januari började jag söka och söka Gud med mitt hjärta och jag fann Han. Så i nästan hela februari har jag predikat och predikat. Det slutade med att jag hände på tvångsvård. Är det "sjukt" att predika Jesus ur Bibeln? Nej! Men för satans barn och dom som inte känner Gud för dom är det "sjukligt", för dom har jag "psykos", för dom är jag "överdriven", "stark kristen" för dom är jag "galen". Jag är född på nytt och Guds Ande lever i mig det är svarat! Dom gör detta för dom inte vet om Jesus Kristus den Sanne Guden. Dom vet inte om Fadern och inte heller Den Helige Anden. Syndarna har även hädat mot Helige Anden och sagt att jag har demon och är en djävul. Detta är hädelse mot Helige Anden ingen som hädar mot Helige Anden kan få förlåtelse varken i denna värld,ej heller i den kommande världen, Matteus 12:31-32. Jag hoppas ni orkar läsa och att ni förstod allt blev lite kort om jag skrivs exakt allt i detalj skulle det bli för mycket som jag tror att ingen hade orkat läsa.

John 16: 1. These things have I spoken unto you, that ye should not be offended. 2. They shall put you out of the synagogues: yea, the time cometh, that whosoever killeth you will think that he doeth God service. 3. And these things will they do unto you, because they have not known the Father, nor me. 4. But these things have I told you, that when the time shall come, ye may remember that I told you of them. And these things I said not unto you at the beginning, because I was with you.

Gud välsigna!


 
ANNONS
 
Ingen bild

Kevin M.

Fredag 15 mars 17:35

Vad är en "fejk Kristen" för dig?

Vad är en sann Kristen?

persecutionforchrist

Måndag 18 mars 13:16

En fejk "kristen", en get syndar. En riktigt kristen, Guds får lever i heligt, alltså syndfri. Och såklart en kristen ska tro att Jesus Kristus är Gud. Många getter förnekar Jesus Kristus som Gud. Är du säker på att du är frälst? Om du har synd om omvänd dig och välj Den Riktiga Jesus Kristus ur Bibeln. Läs King James Bibeln den är trovärdig.

 
Ingen bild

Kevin M.

Onsdag 20 mars 00:13

Varifrån får du idén om att King James Bibeln är trovärdig?

persecutionforchrist

Onsdag 20 mars 10:54

För King James är översätt från Hebreiska Gamla Testamentet och grekiska Nya Testamentet och jag har app på mobilen där man kan säg översättningen av grekiska och hebreiska. Den Bibeln du har är inte bra du har säkert folk"bibeln" eller "bibel 2000". Sluta testa mig jag vet att du test hånar mig ta bort din högmodiga ansikte Gud hatar högmodiga. Jag predikar Gud ur Bibeln här. Herrn kommentera när du läst hela King James och sätt och läst om Guds Vreden. Jag predikar den Sanne Jesus ur Bibeln är jag bara skrivit min egen åsikt så hade jag varit en lögnare och en syndare som dig. Allt jag skrivit kommer från Gud i Bibeln. Den "bibeln" du läser är inte helig eftersom dom tagit bort och ändrar verser osv...skam på dig som löser falsk "bibeln". Skam på dig "kevin" som hånar och är högmodiga mot Gud. Du är det mot Gud och säger att Gud hatar du är emot Gud. Skam på dig satans barn omvänd dig eller brinn i helvetets eld!

 
Ingen bild

Kevin M.

Torsdag 21 mars 20:07

Jag har aldrig läst "olkbilen" eller "bibel 2000" och kommer aldrig att göra det.

Du verkar ha stora filosofiska hål i din filosofi. Det visar sig tydligt i dina svar och dina kommentarer och din ilska mot allt och alla.

Sen om du inte kan Grekiska så är det väl poänglöst att säga att Grekiska står sida-vid-sida. Om du kan Grekiska så behöver du inte läsa King James versionen heller.

persecutionforchrist

Fredag 22 mars 17:05

Översättning är på engelska King James Version. Folkbibeln skulle det stå. Filosofi är en synd så nej allt är Guds Ord.

 
Ingen bild

INRI

Onsdag 24 april 12:05

hmmm alla som tror på gud är pedofiler.

persecutionforchrist

Onsdag 24 april 20:41

Pedofiler kastar Gud rakt ner i helvetet! Pedofiler kan inte bli förlåtna av Guden Jesus Kristus. Vissa perversa ormar som kallar sig "kristna" säger att pedofiler för förlåtelse men nej det får dom inte! Kanske är det dom perversa ormarna du träffad? Dom är inte kristna dom är själva perversa pedofiler! Usch dom är smuts i Guds Ögon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av persecutionforchrist - Fredag 14 juni 23:41

God kväll på er! Det var längesedan jag bloggade. Har tänkt att blogga men det har vetat vad jag skulle blogga om. Är fortfarande kvar på tvångsvården. Har varit här i snart 4 månader, på onsdag nästa vecka är det exakt 4 månader sedan jag kom. Jag k...

Av persecutionforchrist - Lördag 18 maj 22:00

Hej allihopa! Hoppas allt är bra med er med mig är det...är tacksam till Gud. Strunt samma. Har varit borta från bloggen ett tag för behövde bygga upp min relation med Gud och sedan har jag inte orkat eller tänkt på bloggen alls. Kommer vara frånvara...

Av persecutionforchrist - Lördag 18 maj 21:47

Titus 2: 3. The aged women likewise, that they be in behaviour as becometh holiness, not false accusers, not given to much wine, teachers of good things; 4. That they may teach the young women to be sober, to love their husbands, to love their childr...

Av persecutionforchrist - Onsdag 24 april 21:56

Gud säger verkligen till mig att jag ska ta bloggpaus denna vecka dock kanske kommer jag skriva 1-2 inlägg. Måste bygga upp min relation med Gud och Gud säger till mig att jag inte ska blogga varje dag denna veckan utan max 2 inlägg denna vecka. Jag ...

Av persecutionforchrist - Onsdag 24 april 21:52

Hej allihopa! Glad att ni är här och läser detta nu. Tänkte informera att jag tar en blogg paus denna vecka. Dock kansle jag bloggar något men ville bara informera så ni vet varför jag inte bloggar. Kanske blir npgot inlägg, kanske 2 inlägg vi f...

Presentation

Jag är född på nytt kristen. Kommer blogga om mitt kristna liv. Jag är förföljd på grund av min tro på Jesus Kristus.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ persecutionforchrist med Blogkeen
Följ persecutionforchrist med Bloglovin'

Frälsningen

Du blir frälst genom att omvända dig från sina synder och tro att Jesus Kristus är Gud. Två ord, omvänd och tro. På engelska; Repend and Believe.

Om du inte följer Jesus hamnar du i helvetets eld. Så min fråga till er som läser detta vad väljer ni, Jesus eller helvetet? 

1 Korinterbrevet 6:9-10, Romarbrevet 1:29-32, Galaterbrevet 5:19-21 Och Uppenbarelseboken 21:8 i dessa verser står synder som sänder dig till helvetet. Jag ska göra ett blogginlägg om detta någon dag. 

Och om du inte tror att Jesus Kristus är GUD är du förbannad säger Jesus. 

 

Johannes 1:1 I begynnelse var Ordet, och Ordet var med Gud , och Ordet var av Gud. 

 Johannes 1:14 Och Ordet blev kött, och bodde bland oss, (och vi såg Hans härlighet, härligheten som Faderns enfödde,) full av nåd och sanning. 

Johannes 8:58 Jesus sa till dem, Sannerligen, sannerligen, jag säger er, Innan Abraham var, Jag är.

 

Om någon vill ha flera verser på om att Jesus är Gud så har jag det bara att Maila mig eller kommentera på bloggen. Och om någon vill ha verser där det står att man måste leva syndfritt så har jag också det. 

Den enda Bibeln ni ska läsa är Holy Bible, King James Version den är översätt från hebreiska Gamla Testamentet och grekiska Nya Testamentet. Vet att många använder folkbibeln läs inte den dom har tagit bort en del, skrivit t.ex. vörda istället för frukta. Läs King James Bible.


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se